5 dolog amire ügyelj a csapatépítő szervezésekor

csapatepito.png

Egyre több cég fordít komoly energiákat a közösségi élet kialakítására és fenntartására. Vannak olyan cégek ahol fülig érő szájjal vetik bele a kollégák magukat a szervezésbe, van, ahol kissé döcögve történik mindez.

Jó hírünk mind a két esetben, hogy a teljes programot leszervezzük Nektek, így ti tudtok a kollégákra koncentrálni, hogy mindenki kedve megjöjjön, ha pedig eleve is meg van, hátradőlhettek.

Fontos, hogy ne hagyjátok figyelmen kívül, egy csapatépítő nem csak a szórakozásról szól. Fontos szerepet játszik a munkahelyi konfliktusok kezelésében, barátságosabb légkört alakíthatunk ki, a bizalom és a kohézió erősödhet, a kommunikáció gördülékenyebbé válhat és segíthet a beilleszkedésben is.

Összeszedtünk Nektek néhány pontot, amire jó ha ügyeltek ha eldöntöttétek, hogy csapatépítőt szeretnétek szervezni.

  1. IDŐZÍTÉS

Érdemes akár év elején már elterveznünk mikor kerítünk sort egy csapatépítőre. A leginkább jellemző a tavaszi és őszi kikapcsolódás a cégek esetében, illetve a karácsonyi partyk. Nagyban függ mekkora létszámmal tervezünk, hiszen több száz főt évente kétszer összehozni is kihívás, míg 20-30 fővel akár minden hónapban is tarthatunk összejövetelt. Ha év elején kitűzitek a hozzávetőleges időpontokat, az utolsó pillanatban kapkodnotok sem kell majd.

csapiepi1.jpg

  1. ÉRDEKLŐDÉSI KÖR

Mielőtt elkezdünk vadul ajánlatokat kérni, tegyünk egy gyors közvélemény kutatást. Mihez lenne a többségnek kedve? Sosem fogunk olyan programot találni, ami mindenki, de tényleg mindenki számára megfelelő lesz, de ha kicsit körbe kérdezünk, mielőtt bármit is szervezünk, nagyobb eséllyel lehet sikerünk és érezheti magát mindenki jól.

 

  1. RÉSZTVEVŐK

Külsős kollégákat is szeretnénk meghívni? Mi a célunk? A teljes csapatot összehozni vagy azokat, akik valóban szervesen együtt dolgoznak? Minden területnek biztosítunk külön csapatépítést vagy ragaszkodunk ahhoz, hogy egyben legyen a teljes csapat? Nincs írott szabály, sem recept erre vonatkozóan, cégektől, szervezetektől és összetételtől függ ez a dolog.

 csapiepi2.jpg

  1. IRODÁBAN VAGY KÜLSŐ HELYSZÍNEN

Fontos, hogy mekkora létszámmal tervezitek az összejövetelt, hiszen az iroda korlátai adottak. Erre sincs írott szabály, mérjétek fel mennyire örülnek a kollégák annak ha az iroda falai között maradtok, vagy mennyire szorgalmazzák, hogy hagyjátok el a bázist és más körülmények között legyetek.

 

  1. FINANSZÍROZÁS

Igen, értjük azt a részét, hogy ha egy cég csapatépítőt szervez, ne is legyen kérdés, hogy annak felmerülő költségeit a cég állja. Azonban minden cég kerülhet olyan helyzetbe bármikor, hogy az erre elkülönített összegeket máshova kell csoportosítani. Akkor se vessétek el a csapatépítő gondolatát. Ha a cég akár csak a helyszínt vagy magát az időt tudja biztosítani is nagy segítség, hiszen a cél a kohézió megtartása.
Ennél a pontnál fontos, hogy felmérjétek azt is, hogy ha önköltséges rendezvényt szerveztek, akkor az mindenki számára legyen elérhető, emiatt senkiben ne alakuljon ki kellemetlen érzés.

Ötlet: helyezzetek ki az irodába egy pénzgyűjtő dobozt. Káromkodás, késés, határidők be nem tartása miatt, ha csak kisebb összegek is bele kerülne év közben, év végére egészen szép összegek tudnak összegyűlni, amit utána együtt feltudtok használni.

csapiepi3.jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rendezvenyhelyszinek.blog.hu/api/trackback/id/tr8515754216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása